Author: Ahmad
•9:20 AM
Salam alaik.

Di sini penulis sediakan beberapa link untuk melihat gambar sekitar protes di Mesir. Kadang-kadang kita hanya mendengar cerita tetapi tidak tahu bagaimana suasana di sana. Kehadiran media di sana membantu kita untuk lebih memahami suasana di sana. Sama ada video atau gambar. Sesebuah gambar juga mempunyai seribu makna di sebaliknya. Kita juga risau dengan masa depan Islam di Mesir. Moga-moga pemerintah yang zalim akan menerima balasannya di dunia mahupun di akhirat. Sama ada diusir sendiri oleh rakyat ataupun meletak jawatan dalam keadaan yang sangat hina.

Seperti yang difahami dalam hadith Ar-Rasul berkaitan Sayyidul Syuhada ialah terbahagi kepada 2, iaitu Hamzah b Abd Mutalib dan seseorang yang mengatakan kepada pemimpin yang zalim," Engkau zalim." lalu dia dibunuh. Kedua-dua itu dinamakan Sayyidul Syuhada.

This entry was posted on 9:20 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails