Author: Ahmad
•9:49 PM
Assalamualaikum w.r.t

Apa khabar raya anda? Raya penulis pula bagaimana??

Disini penulis mengucapkan Salam Eid Mubarak 1430H dan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua muslimin di bumi Allah ini. Samada yang gembira mahupun yang kurang gembira. Penulis sendiri merasakan tahun ini kurang meriah kerana p
enulis menyambut hari raya tahun ini tanpa ibubapa tersayang kerana mereka beraya dengan penuh 'kemenangan' di Baitullah. Terasa juga sepi tahun ini..

Namun dapatlah juga merasa sedikit perasaan mereka yang tiada ibu ayah menyambut hari raya dengan penuh kesyahduan lebih-lebih lagi saudara-saudara penulis di Baitulmaqdis sana. Bagaimana perasaan mereka?? Boleh rasakan?? Mungkin kita d
isini beraya sakan x ingat Allah, Rasul, ibu ayah dsb, tetapi mereka disana hanya bertemankan Tuhan Yang Maha Penyayang yang mana kasih sayang-Nya melebihi segalanya... Boleh bayangkan? Itulah teman 'setia' mereka..

Kita yang hidup ini terlalu lalai sehinggakan ada yang merasakan hari raya aidilfitri lebih menyeronokkan berbanding Ramadhan yang promosinya makin lama makin tidak mendapat sambutan. Cuba beralih fikiran pada mereka yang sedang berada di 'rumah' sebenar(liang lahat). Bagi mereka, Ramadhan lah yang paling menguntungkan kerana semasa Ramadhan azab mereka diangkat. Setelah berlalunya Ramadhan, mereka diazab kembali saperti sediakala. Boleh fikirkannya? Adakah mereka gembira seperti kita??

Hari raya ini adalah hari kemenangan buat jiwa-jiwa yang mampu membantai nafsunya dan buat hati-hati yang telah dicuci dari titik-titik noda hitam. Walaupun ada yang kecewa kerana Ramadhannya tidak terbaik tahun ini tetapi yakinlah bahawa natijah Ramadhan itulah yang lebih penting. Andai selepas Ramadhan dirinya tidak berubah, itu adalah kekalahan buat dirinya. Andai dirinya mampu meraih perubahan selepas Ramadhan, maka itulah kemenangan sebenarnya..

Yakinlah Saudaraku!!
Anda mampu meraihnya!!
~Salam Eid Mubarak 1430H~
Related Posts with Thumbnails